torsdag 25 augusti 2011

Varning för ko?

Jag har klassföreståndartid med min klass imorgon kl 10 och samma tid har min karl sitt upprop till sitt plugg. Vi hade tänkt åka till Linkan imorgon typ vid nio men om man missar uppropet missar man också sin plats på programmet och när jag upplyste min karl om detta blev både han och jag vrålnervösa för att det ska hända nåt på vägen imorgon så vi bestämde oss för att åka tillbaka ikväll för att vara på den säkra sidan.

Vår nervositet kan ha nåt att göra med dagens incident vid bron som går över göta kanal i Norsholm. Det är 70 km i timmen där och när vi kommer farande så ser vi att det står en SKITSTOR kossa och betar precis i vägkanten. Så vi stannade och kastade på varningsljuset och jag hoppade ur och viftade åt de kommande bilarna så att de skulle sakta farten samtidigt som jag gick mot kossan. När jag kom ganska nära upptäckte jag att den hade jävligt konstigt juver. Och sekunden senare inser jag att det inte är en kossa utan en gigantisk tjur som jag försöker mota bort från vägen. Som dessutom inte verkar ett dugg rädd för mig trots att jag flaxade som en tok med armarna. Så jag insåg mig besegrad och fick hjälp av ytterligare en bil som stannat där en gubbe kom ut och viftade med sin jacka. Då gick tjuren i maklig takt ner i diket. Vi ringde till polisen och talade om för dem vad som hänt så de kunde be markägaren ta rätt på sin tjur. Det visade sig att de hade fått in samtal för två timmar om samma händelse och att det redan var fixat. Men tydligen tyckte tjuren att det var väldigt gott gräs på kanalbanken så han hade väl traskat ut igen...

Därav åker vi i god tid (ca 12 timmar) för att vara säkra på att komma fram till uppropet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar