tisdag 9 augusti 2011

Grotesco

Ice Age är roligt, det är humor. Någon som inte har humor är den idiot som anmälde allsång på skansen efter Grotescos framträdande "Bögarnas fel". Vaddå hets mot folkgrupp. Fattar han inte ironi?
Jag tyckte att det var ett skitroligt inslag!


När jag ändå är inne på ämnet och nu när det har varit pride-vecka och allt så vill jag passa på att säga att jag tycker att det är självklart att gay-par ska gifta sig och skaffa barn. Varför skulle de inte få det? Det är ute med mamma-pappa-barn familjer. Nu är det mamma-låtsatspappa-låtsatssyskon och varför skulle det vara sämre med mamma-mamma-barn? För att barnet skulle bli mobbat? Nej jag tror inte det.

Ett älskat barn får bra självkänsla och är lyckligt. Ett barn som får för lite kärlek blir osäkert. Om kriteriet för att få barn vore att man-älskar-sina-barn-mest-av-allt-i-världen istället för att man-måste-vara-en-mamma-och-en-pappa så tror jag att det skulle bli så mycket bättre. Sen finns det kanske vissa fysiska hinder för själva produktionen av barn mellan två av samma kön men det finns lösningar på det.

Jag är inte gay men jag tycker att det inte är några konstigheter att vara det och att kunna skämta om bögar som Grotesco gör är inte alls hets mot folkgrupp utan snarare en bekräftelse på att det är helt accepterat att vara homosexuell så att det till och med går att skämta om...



2 kommentarer:

  1. Kunde verkligen inte sagt det bättre själv. Håller med om allt! Gillar din blogg, kommer fortsätta smygfölja dig ;) Kram

    SvaraRadera
  2. "För att barnet skulle bli mobbat? Nej jag tror inte det"

    En anledning till varför folk är tveksamma är ju den du skriver ovan. Annars kan väl homosexuella få göra vad dom vill.

    /Åsa

    SvaraRadera