måndag 8 augusti 2011

Återvändo

Sakta börjar vardagen närma sig med skolstart och allt annat som hör till. Men än är det några veckor kvar men jag ska vara i skolan redan på torsdag för att introduceras i mitt jobb som klassföreståndare. Vi ska ta emot de nya studenterna som börjar den 16:e och sedan ska jag lära dem allt jag kan under två veckor. Och betalt får jag också. Inte fy skam. Var klassföreståndare även förra året så de 1,5 dagar av introduktion i arbetet blir nog ganska lugn för min del.

Igår kväll kom jag och min Karl tillbaka till Finspång. Stannar här tills imorgon kväll och då har jag tänkt vara packad och klar för att "flytta" tillbaka till Linköping. Jag har bott hemma/i stugan i två månader nu och jag har hunnit släpa hit en hel del grejer och framför allt - sprida ut dem. Jag har lyckats lägga mina grejer i varenda rum i hela huset trots att jag har kvar mitt eget stora rum nere i källaren att fylla upp. Det är bara att börja samla in allt och försöka mosa ner i väskor. Jag har hittat en såndär gigantisk IKEA-kasse som kan komma väl till pass...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar