torsdag 11 augusti 2011

Torsdagsuppdatering


Här har det hänt grejer. Igår var jag tillbaka till Finspång för att fixa en grej som jag har klurat på ett tag. Den är vit, vrålsnygg, har fyra hjul och den är min. Mer än så säger jag inte. När jag ändå var i Finspång passade jag på att "kolla" på min Karls match, som vanligt hittar jag någon att snacka med och då tittar jag inte så mycket på själva spelet. Igår var en gammal klasskompis där och vi hade 90 trevliga minuter och ingen aning om vad resultatet i matchen blev. 

Idag har jag varit på första delen av två på klassföreståndarutbildningen. Jag var ju förra året och trodde det skulle bli ganska segt och mycket upprepning men det var en del nytt som var riktigt intressant. Och sedan var det en man där och föreläste om presentationsteknik och hur viktig framställningen av den information man vill delge är. Kroppsspråk, tekniken att variera rösten, hur man får folk att lyssna. 

Han sa mycket intressant bland annat hur viktigt det är att tänka ut vad man vill förmedla. Man kan säga en sak och mena så många olika saker beroende på hur man betonar orden och vilket ord man gör till huvudord. 
Ska vi åka till sommarstugan idag? Eller ska vi stanna hemma?
Ska vi åka till sommarstugan idag? Eller ska du åka med någon annan?
Ska vi åka till sommarstugan idag? Eller ska vi promenera?
Ska vi åka till sommarstugan idag? Eller ska vi åka till mormor?
Ska vi åka till sommarstugan idag? Eller ska vi åka imorgon?

På kvällen har jag och Malin spanat in Stenens lägenhet och sen köpte vi med oss pizza (jag köpte faktiskt en sallad duktigt nog) och stack hem till mig eftersom Stenen inte har nåt köksbord än... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar