måndag 8 augusti 2011

Semesterfett

Nä nu! Här kommer man hem från semester, brun och fräsch och... lönnfet. Vad är det frågan om? Jag ställde mig på vågen igår och det var ingen trevlig syn. Så nu är det slut på det roliga. Nu är det ordentlig mat och motion som gäller. Såhär kan jag ju inte ha det. Inte har jag märkt nåt heller eftersom jag bara har haft bikini på mig de senaste 4 veckorna men när jag nu testade mina jeans så stramade de faktiskt lite.

Å andra sidan vet jag av erfarenhet att så fort skolan kommer igång så försvinner det mesta av semester-fettet men jag inleder redan nu med godis och fika-stopp. Utom på helgen. Nån måtta får det vara. Och så tänker jag passa på att använda lite av den lediga tiden fram till skolstart till att röra på fläsket.  Igår gjorde jag panik-situps och armhävningar framför tv'n efter den hemska våg-upplevelsen och imorse powerwalkade jag en mil i rasande fart. Lite kyligt var det också så jag tog på mej lite för mycket så jag svettades som tusan, men det är bra att svettas va?

En aning hysteriskt inlägg kanske men det är bara för att få arslet ur vagnen och komma igång. Sedan ligger det inte i min natur att vara "mager" och räkna kalorier så det har jag redan avfärdat. Nu är det semesterfettet som ska bort. Och det omedelbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar