fredag 15 april 2011

Myr-träning

Eftersom jag fortfarande är lite halvseg så orkar jag inte trötta ut min lilla jycke fysiskt så idag körde jag lite psyk-träning på henne istället. Idag laddade jag med en påse korvbitar i fickan och gick bort till fotbollsplanen vid dagis och körde lite övningar. Alla konster som går som på räls hemma är inte lika lätta ute när det finns en miljon andra saker att kolla på. Men efter en stund lyckades hos behålla fokus ganska bra så då gick vi över till nivå två.


Dagisstaketet. Riktigt läskigt tycker Myran som inte alls har fattat det där med barn i 3-8 års åldern. De rör sig oväntat och ryckigt och är allmänt otäcka. Jag satte mig på huk vid staketet och mycket riktigt dröjde det inte mer än några sekunder innan första barnet knatade fram och ville titta och snart kom två till. Myran skötte sig utmärkt och kunde till och med bjuda barnen på en rull och vinka till dem. Sen kom den verkliga prövningen. 10 barn till fick syn på henne och stormade fram under vilda tjut. Det gillade inte Myran och gav till några skall och gömde sig bakom mig. Men när barnen satt sig på huk och lugnat sig lite kunde hon dansa för dem och vågade till och med gå fram och ta en pinne från ett barn som stack ut den genom staketet.

När vi pratat klart med barnen och gick därifrån var hon så stolt över sig själv att hon nästan såg ut som hon skulle spricka. Nu ligger hon som en slagen i sin låda och sover. Tänk vad man kan trötta ut en hund med 13 barn och en halv grillkorv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar