torsdag 28 april 2011

Emma the nanny

Idag har jag varit barnvakt åt världens sötaste lilla Sofie. Vi dansade och byggde dupplo-klossar och spelade piano. Det gick så bra så och hon blev bara lite ledsen när hon blev lite för trött på slutet och inte riktigt kom till ro. Men då sjöng vi trollmors vaggvisa och sov du lilla vide ung så var hon inte så ledsen längre.

Det roligaste med detta är att pappa har gått och grämt sig över denna barnpassning sen han fick veta det. Han tror verkligen att jag har noll känsla för småbarn och att jag skulle lyckas skada både henne och mig själv på den timma jag skulle ta hand om henne. Snacka om förolämpande. Som om jag inte skulle vara en bra mamma till ett litet barn. Pappa har nog inte fattat att jag mycket väl skulle kunna ha producerat både en, två eller tre knoddar vid den här laget om jag hade ansträngt mig lite. Nu har jag inte gjort det och hade inte velat det heller men att få låna en liten söt knodd som Sofie en stund är riktigt mysigt. Och snällare bebbe får man leta efter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar