onsdag 31 augusti 2022

Tappad röst och sjuk Julle

Sedan bröllopet i lördags har jag inte kunnat säga ett ljud. Jag väser som en orm och försöker jag prata på något teamsmöte så låter det mest som jag fortfarande är bakis…

Kollegorna kan man ju maila med men det är värre med barnen. Där är man verkligen beroende av rösten. Julia blev dessutom sjuk igår med feber så jag fick hämta hem henne från föris. Och den där lille truten går ju i ett och lyssna är inte hennes starka sida. Varför kan inte barnen komma lika troget som Selma när man visslar?

Nu på kvällen hade Julle rätt mycket feber så då var hon helt tyst vid middagsbordet och jag var ju också helt tyst så Saga och John konstaterade båda hur konstigt det var när ingen av oss sa nåt. Annars i vår familj får man kriga för att få ordet och alla avbryter varandra hela tiden men nu fick både Saga och John hålla långa utläggningar helt ostörda. Och det verkade de rätt nöjda med kan jag nog ändå konstatera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar