lördag 13 augusti 2022

Första gången på Ullevi

Kass uppdatering, sommaren kom i mellan. 
Strunt samma jag hoppar rakt in där vi är just nu. 

I Torsdags fick jag och John lite egentid och åkte till Göteborg och gick på Ed Sheeran konsert. Vi och 62998 personer till samlades på Ullevi för att kolla på en enda person med en gitarr. Men vilket drag det var! Och som vi längtat efter att gå på stor konsert efter dessa pandemiår.

Världens flyt hade vi också när vi efter att ha lyckats parkera (med lite mindre flyt, tog en timma att hitta p-plats!) så såg jag på instagram att Lina och Stefan var på Avenyn och skulle också på konserten, så vi anslöt till deras gäng och fick en riktig pangkväll! 

Men när konserten började närma sig sitt slut så tittade jag och John på varandra i två sekunder, nickade och reste oss upp och smet därifrån. Älskar att vi är precis likadana. Noll tålamod och att köa med halva Göteborg för att ta sig till bilen och ut från stan lockade inte alls. Så vi tog varsin elspark och körde upp till bilen och körde ut på motorvägen precis när alla andra skulle gå! 

Vi är också de enda jag känner som kan göra Kolmårdens djurpark på under timman, Universial  studios i Los Angeles som folk bokar tvådagarsbiljett till gjorde vi på fyra timmar och Rom såg vi komplett på en dag. Vi joggar överallt och stannar inte förutom vid det mest sevärda. Alla våra kompisar tycker att vi är knäppa förstås men har lärt sig att ett besök på Kolmården med Bergmars innebär att man får sällskap ungefär halva besöket och får göra resten själva.. 

Nu kom jag av mig.
Ed Sheeran var det ja - superkul kväll!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar