onsdag 17 augusti 2022

Skolstart

Idag börjar den här lilla ungen skolan! 


Redan förra veckan började hon på fritids och den lille marodören började på Mullvaden som är en storbarnsgrupp på förskolan.

Så fort tiden går! 

I måndags hade vi intromöte på skolan med nya fröken. Saga hade tre frågor som hon tyckte var relevanta:

1. Får man verkligen inte ta sovmorgon? Är det helt säkert att man inte får det? Varför får man inte det? (Hon har aldrig sovit längre än till 06 i hela sitt liv ska tilläggas) 

2. Har alla barnen möte med dig i det här rummet eller finns det andra rum där de har sina möten?

3. Jag har hört att man får glass första dagen. Vad är det för glass? Är det isglass eller strut? Jag gillar inte isglass så jag vill ha strut.  

Hon fick svar på sina frågor och jag på mina mer vuxenfrågor typ var gör man sjukanmälan, när har de gympa så man inte glömmer gympapåsen osv. 

Personalen känns supergullig och Saga har redan under sin första fritidsvecka landat in jättebra så skolstarten idag var absolut inga problem. Förutom att det tyvärr var isglass men hon sa att hon offrade sig och åt ändå… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar