torsdag 6 februari 2020

Två dagar jobb

Första två dagarna på jobbet är avklarade. Det känns SÅ bra. Min chef har tagit emot mig på bästa sätt. Jättebra introduktion och presentation av företaget och jag har fått gått runt och hälsa på alla i hela huset. Att saker finns på plats och förberett så som dator, kontor, mobil och till och med en egen parkeringsplats gör att jag känt mig extra välkommen och efterlängtad. 

Jag har fått träffa min grupp lite snabbt och sagt hej och fått ett ansikte på alla, det kändes jättebra och välkomnande. Nästa onsdag när jag är på plats igen har jag bjudit in till inkilningsfika för att bekanta mig lite mer med dem. 

I måndags när jag bestämde mig för att åka hem vid 18.30 var det en grym känsla att slå ihop datorn, gå från kontoret OCH VARA HEMMA 18.37!! Fatta vad det kommer underlätta för hela vår familj att jag slipper pendla. Den enda  relation det skulle kunna sabba för är min och Stenens eftersom vi har haft stående daglig telefontid under min pendling MEN eftersom hon också jobbar på SAAB så kan vi ju äta lunch varje dag istället! Eller i alla fall betydligt oftare än tidigare! 

Nu njuter jag av de sista veckorna som föräldraledig på 80%! Vädret har varit på min sida och bjussat på några fina dagar! 



Min lilla lejonman vid melliset! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar