söndag 23 februari 2020

Sista veckan som föräldraledig

Imorgon börjar den sista veckan som föräldraledig. Troligtvis någonsin för några fler ungar har vi inte tänkt oss. Jag har två armar och två händer och då är två ungar fullt tillräckligt. 

Helt ärligt så känns det bara jättehärligt att få börja jobba igen. Jag är ingen hemma-mamma utan är som bäst när jag får både jobba OCH vara mamma. Jag har haft två fantastiska föräldraledigheter med mina barn men nu är jag färdig och jag ser fram emot att få börja jobba heltid. Nu när jag har så nära till jobbet blir det ju dessutom två bonus-timmar varje dag som jag kan vara med familjen och slippa sitta i en bil. John kommer ta över och vara hemma med Julle en månad till innan hon skolas in i slutet på mars. 

Mina sista veckor på föräldraledigheten har jag maxat. Allt som man inte hinner sen har jag försökt avverka. Jag har torkat ut alla köksskåp och lådor. Inventerat skafferiet och kompletteringshandlat. Städat kryddlådan i köket. Sorterat barnkläder i garderober och på vinden. Bakat bullar. Städat förrådet och garaget. 

Nu är känner jag mig klar. Några smågrejer kvar på min to-do list inför den sista veckan. 



Idag lyckades jag till och med ta med barnen till Maxi, panta, handla och ta en sväng på biltema inklusive fika på slutet helt utan psykbryt på varken mig eller barnen! Otroligt!  

Saga valde omsorgsfullt födelsedagspresenter till Julia. Tänk att hon blir ett helt år på onsdag. Det var idag den 23/2 hon var beräknad men eftersom jag gick över så mycket med Saga var jag inställd på att även Julle skulle vara sen ut så jag var inställd på ett marsbarn. Istället behövde jag bara vänta 2 dagar innan allt drog igång och tidigt på morgonen den 26/2 kom hon ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar