lördag 15 februari 2020

NEJ!

Denna vecka går nog inte till världshistorien som den bästa.

Vi har kört en sväng med magsjuka här hemma och det är aldrig kul. Mest är det Julle som blivit drabbad. Bajsade diarré i måndags morse och sedan har hon kräkts och diarréat om vartannat hela veckan. Ingen annan blev sjuk så länge trodde vi att det faktiskt bara var hon som fått i sig något. Stackarn, hon är ju inte stor från början och har inte mycket att ta av men en vecka utan mat blir hon spinkig som en liten fågelunge. Jag har kämpat på med vätskeersättning och små små portioner och tack vare det har hon ändå varit hyfsat pigg. 

När man måste ta en tur med bilen med kräkig unge får man improvisera. 



När hon igår kräktes för femte morgonen på rad ringde jag dock upp vårdcentralen och tvingade till mig att få göra ett avföringsprov på henne. Vi låter det gå över helgen nu och ser var det tar vägen men har det inte släppt på måndag så får vi komma dit och börja utreda. Extra konstigt var det när ingen annan i familjen var sjuk. Inte ens jag som fått spyor över hela mig vid upprepade tillfällen i veckan.  

Eftersom övriga varit friska jobbade jag i onsdags, Saga har varit på förskolan och John jobbade sina dagar. Igår hade vi mysig fredagkväll med sedan... min mage kurrade så det hördes till grannarna! Hela natten har jag suttit på toaletten och mått pyton. Nu på dagen är jag lite bättre. Jullan däremot har haft sin första kräk-fria dag så förhoppningsvis så har det vänt på henne. Nu återstår att se om Saga klarar sig. John har också ont i magen men verkar komma lindrigt undan. 

Vi har förstås ställt in alla helgens planer och får ha familjemys själva framför Mello ikväll istället.


Sötnos som varit förvånansvärt glad trots tillståndet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar