lördag 22 februari 2020

PF

I helgen har vi PF - pappa fritt. 
John är iväg och jagar och jag och tjejerna rår oss själva. Eller tja, det kanske inte var helt sant för vi har hängt med mormorn och morfarn största delen av helgen hittills.

Igår inkasserade mamma sin födelsedagspresent som bestod av föreställningen Oh what a night på Saab arena. En riktigt bra show med mix av alla de bästa musikallåtarna. 





Morfarn var hemma och var barnvakt. Julle är ju inte så mycket att vakta eftersom hon sover 18-06 nonstop men han och Saga hade haft fredagsmys och kollat på På Spåret innan Saga hade däckat i soffan.

Imorse var vi (som alla andra dagar) uppe kl 06 och när badhuset öppnade vid 9 var jag och Saga på plats och då hade vi hunnit lämna Julle hos mormor och morfar. Vi badade och lekte en timma och så duschade vi. Jag ville basta lite också men Saga vägrade för hon tyckte det var alldeles för varmt och stod utanför glasdörren och väntade på mig istället. 

På eftermiddagen bakade vi kanelbullar och mormorn och morfarn anslöt och hjälpte till när det var dags att kavla ut degen. Jag provade Roy Fares recept på kanelbullar och var supernogrann med måtten och vägde allt för att det skulle bli exakt - och jädrar vad goda de blev! Lätt de godaste bullarna jag bakat. Tyvärr rätt fula för jag lyckades inte med knutarna ordentligt men smaken kompenserade upp det. Och Sagas mini-bullar blev ju dö-söta förstås! Saga är också garneringsansvarig vilket kanske kan noteras på mängden pärlsocker. 


Mina prinsessor! 




Nu sover Julle och Saga är rätt trött så om en timma har jag nog en hel lördagkväll för mig själv! Det var länge sedan. Popcorn, godis och Mello eller en film känns inte fy skam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar