måndag 19 augusti 2019

Rutiner

Även fast jag är föräldraledig så är det skönt att komma tillbaka till rutiner efter ”semstern”.

Gå och lägga sig i skaplig tid till exempel. Nu har Jullan sovit hela nätter nästan nätter på raken! Jag släpade in hennes spjälsäng till vårt rum och låter henne nu sova själv i den istället för i babynest i vår säng. Där blir hon mindre störd och dessutom luktar det nog mindre mat för hon vaknar inte och behöver äta utan får komma över vid 6 när jag hör att hon börjar snutta på fingrarna. 

Jag försöker också få fräs på motionen. Springa två kilometer innan John ska till jobbet på morgonen har blivit ett mål. Två kilometer är inte långt, tar 10 minuter och det finns inga skäl till att inte orka. Så förra veckan lyckades jag genomföra det alla dagar. 2km gånger 7 dagar är 1.4 mil! Det är inte illa! Sedan blir det någon promenad med vagnen på dagarna och allmänt spring med barnen (Julle ålar runt som en vild snok på golvet här hemma) så det blir rätt bra rörelse ändå. 

Sista delen är ju kosten. Efter en sommar med mycket glass (men också mycket joggingturer) har min vikt stått stilla. Nu ska jag ner de sista 1.3 kg till min första målvikt hade jag tänkt. Då har jag gått ner 20.6kg på ett halvår! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar