tisdag 27 augusti 2019

Vi har gjort rätt!

Det går SÅ BRA! 

Nya förskolan är verkligen toppenbra! Full pott av både Saga och mig. Fantastisk personal, fin barngrupp med alla åldrar, mysiga lokaler och världens största utegård med massor av saker att hitta på. 

Det här känns så rätt! Saga har inte frågat efter sin gamla förskola en enda gång. Hon leker med Alvin och Agnes (grannungarna som hon känner väl sen innan) men även lite med de nya kompisarna. Personalen har hon reda accepterat och knyter an till dem. Hennes enda kommentar om skillnaden mellan nya och gamla förskolan var när hon förvånat sa vid matbordet på lunchen

- Vad tyst det är när ni äter här. 

Ja tror det ja, att luncha med 8 ettåringar har nog inte varit en dröm precis... 

Jag håller mig på avstånd på dagarna. Sitter med i lekrummet i ett hörn eller sitter vid sidan av gården. Saga verkar inte ens bry sig. Hon slig sig lite idag på gården och lät sig tröstas av en fröken fast jag var där. 

Någon mer som tycker inskolning är toppen är Jullan. Hon älskar att vara med och ålar omkring och snor leksaker och flirtar med alla barnen och personalen. Enda problemet är att hon blir övertrött och vägrar sova så nu fick jag smita iväg och trycka ner henne i vagnen och sätta mig ute på gården. 




Igår firade vi en lyckad första dag på nya förskolan med ett dopp i poolen. Sommaren kom plötsligt tillbaka! 



Julle firade som vanligt med att äta på alla bordsben. Det är hennes grej. Om man inte hittar henne ligger hon under något bord eller stol och tuggar på benen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar