måndag 19 augusti 2019

Pizzabagaren

I helgen har vi haft riktigt trevligt kompishäng. 
I fredagskväll åkte vi till Stenen och Anton och blev bjudna på hamburgare och kladdkaka. Saga fick sina fredags-popcorn efter maten och medan hon avnjöt dessa framför sin iPad så fick vi vuxna chansen att lira sällskapsspel en lång stund. Stenen spöade skiten ur oss tre gånger och jag vann 1.5 gång och fick dela ena visten med Anton. John var förstås skitsur eftersom han är en så dålig förlorare! 

Det var när vi var på västkusten hos Niklas och Carro som vi spelade detta spelet hos dem. Och det är så sjukt roligt (och beroendeframkallande och omöjligt att sluta) så vi beställde ett likadant. Var först helt omöjligt att hitta men någon specialbokhandel i Stockholm hade det hemma och kunde leverera. 



I lördagsmorse gjorde vi vår veckohandling på Maxi och när vi på vägen dit åkte förbi skyltarna till Leos lekland sa Saga anklagande

- Ni lovade att jag skulle få åka dit när jag fyllde tre år. Nu är jag tre år och jag har inte fått åka dit.

Sant. Så vi tog med oss grannungen Alvin och så lät vi dem röja järnet i två timmar på eftermiddagen. 




På kvällen träffade vi Phille och Emma som bjöd på champagne och snittar hemma hos dem i deras nya hus och sedan åkte vi hem hit (bara 3km hem!) och tog huvudrätt och efterätt här. Barnen däckade och vi fick en mysig kväll i uterummet med tända ljus nu när kvällarna är mörka. 

Saga fick en försenad treårspresent av dem. Ett kit med lek-lera för att baka pizzor. Gissa om någon var peppad när hon vaknade svintidigt på söndagen! 



Igår var vi barnvakt och Alvin och Agnes. Alla var hela, rena, mätta och glada när jag lämnade tillbaka dem så jag måste ge mig själv en eloge att lyckats rodda allihopa när de kutar åt varsitt håll. Blev dock inte något läge att försöka fota dem med precis.

På kvällen åkte vi till svärisarna och premiärbadade i deras spa-bad. 

Nu är vi laddade för måndag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar