tisdag 18 juni 2019

Dålig koll på utgifterna?

När jag och John gjorde de senaste månadernas ekonomiska uppföljning som vi halkat lite efter med (såhär gör vi) så var det flera transaktioner i både april och maj som vi inte visste var det var. 79 kr två gånger i april och 139 kr en gång i maj och så en till 79 kr. Med bara två dagars mellanrum också. Namnet på transaktionen var typ ”LINKP208” så där fick vi ingen hjälp.

John beskyllde naturligtvis mig direkt, jag har minsann inte så bra koll men han vet precis när och var han drar sina kort. Jag tog på mig skulden för det brukar alltid vara jag som gör konstiga nät-köp som jag sedan glömmer som typ när jag köpte tvättmedel från någon mysko hemsida där det var rabatt. Men de här datumen stämde inte med något av mina köp. Jag tänkte och tänkte och kollade mailen om jag hade något kvitto eller vilka andra köp jag gjort den dagen osv. Men jag kunde inte komma på vad det var. John beklagade sig över att vara gift med någon som har så dålig koll. 

Men mitt i klagomonologen tystande han. Jag såg att han kom på det och då var han tvungen att erkänna. Han hade kört våra bilar i tvätt-tunneln. 

Haha. Så viktig seger för mig! 

Att vi sedan fått 1365 kr insatt på vårt konto från okänd avsändare är ett annat mysterie som inte klarats upp trots efterforskningar och att vi till och med ringt telefonbanken som inte heller kunde spåra pengarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar