torsdag 20 juni 2019

Härlig dag ☀️

Igår hade vi en härlig sommardag. Saga var på förskolan 9-13 och under tiden gjorde jag egen flädersaft. Det är sommarkänsla. 

När jag hämtat Saga på föris mötte grannarna upp oss här hemma och vi njöt av lek och bad. Eller i alla fall gjorde kidsen det. Jag och Emma har fullt sjå att rodda fem barn och två hundar. Det är alltid någon som skriker eller har slagit sig eller är hungrig. Men jag är impad över hur bra vi klarar det ändå. 




När vi skulle bada hade den ena hunnit kissa i badbyxorna inne i uterummet under tiden vi hjälpte de två större med badkläder och armpuffar. När alla väl var klara ville den största inte bada. De andra två vräkte sig i med huvet först och jag fick kasta mig efter. Den ena hunden fick vi försöka hålla i för att han ville bada med oss och den andra hunden skällde gällt för att vi plaskade och ville rädda oss. Under tiden hinner båda spädisarna bli hungriga och illvrålade i babygymmet. Men vi redde ut det också. Och när alla kommit upp ur poolen/lugnat ner sig/fått äta på tutten så hade vi faktiskt riktigt mysigt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar