måndag 17 juni 2019

För exakt ett år sedan

Idag, för exakt år sedan började jag ana ugglor i mossen. Vi hade varit i Grekland en vecka och precis kommit hem. Jag hade varit yr och illamående hela veckan men trodde att det var av all fetaost jag åt, tre mål om dagen - så gott! Tröttheten trodde jag vad bakslag efter den vilda 30års festen jag hade på min födelsedag dagen innan vi åkte till Grekland och jag sov lunch med Saga varje dag hela semestern trots våra tidiga kvällar på hotellrummet. Men det höll i sig när vi kom hem, både tröttheten och illamåendet. Då började jag fatta. 

På måndagen var jag på jobbet igen och då kräktes jag på toaletten. På vägen hem stannade jag i Skärblacka och gick in på apoteket och köpte ett graviditetstest. På kvällen var jag ensam hemma med Saga för John var i Stockholm med jobbet och jag hade tänkt vänta med testet tills nästa dag för det skall göras på morgon-kisset som är mer koncentrerat för att ge säkrast resultat. Inte kunde jag hålla mig så i samma stund Saga somnat så testade jag och det dröjde inte många sekunder innan det dök upp ett streck på stickan. Saga skulle få ett syskon. 

Eftersom John inte var hemma och att han ska bli farsa igen inte var nåt jag ville ta på telefon fick jag hålla det hemligt hela tisdagen. På vägen hem stannade jag på apoteket igen och köpte ett till test för säkerhets skull. Det visade förstås samma utfall. 

Jag slog in det positiva testet i en ask med presentpapper och när Saga somnat så gav jag John presenten. Han såg på mig att det var något lurigt när jag sträckte fram paketen för jag har världens sämsta pokerface, så han stirrade skeptiskt på mig och sa missnöjt:

- Har du köpt en hund till? 

Asså. Va? Vaddå hund? I den där lilla asken? Vad fick han det ifrån. Vi har inte ens pratat om en till hund. Och det skulle vi väl ha diskuterat i så fall.. 

- Ja, alltså eftersom paketet är så lätt och inte skramlar så har du säkert slagit in en bild på en hundvalp du har köpt utan att fråga... 

Öh. Nja. Inte riktigt. 
När han väl öppnat paketen och langat fram testet och fattade så började jag skratta och så kom det några glädjetårar på oss båda. Tänk att vi skulle få en liten unge till. 

Är man störd om man sparar ett graviditetstest i en låda i ett år? 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar