måndag 27 maj 2019

Vi klarade det!

Jag måste säga att mina 5 dygn ensam med barnen gick över all förväntan! Saga skötte sig jättebra och vi hade ett enda rejält bråk på hela veckan. Alla var hela och rena och mätta och glada och det mesta flöt på.

Enda missen var fredagens BVC besök när jag gjorde en total felbedömning som lät Jullan sova i vagnen tills precis när jag skulle åka, lyfte över henne i bilbarnstolen och åkte iväg - oäten. Jag hade för avsikt att amma i väntrummet innan besöket men först fanns det ingen parkering och sedan var väntrummet fullt så det inte fanns någon sittplats till oss. Det resulterade i att Julia vaknade när det var dags för kontroll och när vi klädde av henne för att väga brakade helvetet lös och hon gallskrek av hunger. Hon fick sån panik att hon inte ens tog tutten så jag fick halv-skrika till sköterskan för att överrösta skriket att det här nog aldrig skulle gå och att jag ville ha en ny tid för vaccinationen vi skulle göra. Sedan fick jag vyssja i korridoren en stund innan hon lyckades lugna ner sig så pass att hon kunde börja äta i ett väntrum som var tomt som tur var. Så nu ska vi dit imorgon igen och se om jag lyckas bättre denna gång.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar