tisdag 28 maj 2019

VAB

Saga var snorig efter föris idag. Imorse var hon rosslig och snorig men ingen feber men hon fick stanna hemma med oss idag. 




Så vi har haft en riktig mys-dag. Jag och Julia har fortfarande pyjamas på. Vi har kollat på barnfilm, ätit pannkakor, läst saga och ätit glass. Eller jag skippade glassen. Kämpar fortfarande hårt med mitt första vikt-mål, att väga något som börjar på fem igen. Målet var att klara det på tre månader efter förlossningen, det var i lördags och jag är 400 gram ifrån, attans. Men det innebär ändå att jag gått ner 15.6 kilo och det är jag nöjd såklart nöjd med ändå! De första 12 kg bara rann av men sedan dess har det suttit hårdare. Jag har slitit de sista veckorna och promenerat eller sprungit varje dag. Igår gick jag 9km på förmiddagen och 4km på kvällen varav jag fick kuta sista kilometern för Jullan var hungrig. 

Från i fredags när vädret var bättre och jag körde lite off-road med vagnen och fick med mig halva bondens åker på vagnshjulen;





Nästa viktmål är 4.4 kg bort. Det borde jag kunna klara i sommar om jag skärper mig. Idag får jag nöja mig med en kvällstur när John kommit hem. Jullan älskar vagnen men Saga vill inte sitta några längre stunder... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar