tisdag 2 januari 2018

Nytt år nya mål

Precis som så många andra har jag lätt för att se det nya året som ett tillfälle för omstart. Nya mål, nya ambitioner eller i flera fall gamla mål som aldrig blev uppfyllda som nu dammas av. Jag är inte sen i starten och därför har jag redan nu dragit igång ett av målen 2018 som innebär... *trumvirvel*... att få en bättre hälsa. Oväntat va? För det är det absolut ingen annan som lovar i januari varje år och så blir det inget av.

Oavsett vad alla andra gör så är det på tiden att min stackars kropp får veta att den lever. Hösten som gått har inte varit så illa egentligen men ganska mycket godis i form av mjölkchoklad varje kväll, och framförallt ingen träning alls (skyller på lunginflammation och konstant förskole-förkylning). Det ska det bli ändring på nu. Målet är att återigen införa LCHF som jag vet funkar på mig och som jag mår bra av och som egentligen är sjukt gott bara jag blir kvitt det här sötsuget. Detta kombineras med 50 min snabba promenader med Selma minst fyra dagar i veckan. Min plan är också att köra ett lunchgympa-pass i veckan men det får vi se om jag håller för det kommer bli tight ändå med jobb och hämtning från föris och det får inte bli en onödig stress. Då är det bättre att se de eventuella extra träningspassen som bonus. Dessutom är min erfarenhet att kosten står för 80% av hälsoeffekterna så är det något jag ska prioritera så är det att käka bättre.

Idag har jag gått ut stenhårt och inte ätit en enda kolhydrat. Efter kvällsmaten knatade jag och Selma ut iförda både reflexvästar och pannlampor och avverkade ca 50 min i raskt tempo. 

När jag behöver motivera mig kollar jag på följande bilder. Samma startvikt januari 2015 som jag har idag och en månad innan bröllopet var jag klar, sex månader senare. Sedan dess har jag gått upp 25 pannor, kläm ut en unge, gått ner allihop och sedan lagt på mig några extra kilon igen så nu är jag tillbaka där började för tre år sedan. Blir spännande att se hur långt jag kommer den här gången. Nedan är bildbevis på att jag kan riktigt bra om jag bara bestämmer mig. 

jan-17, maj-17 och juni-17











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar