tisdag 23 januari 2018

Jag ångrade mig

Först uppfylldes alla förväntningar om kolhydraternas kungarike när jag blev serverad en varm, nybakad, tefat-stor chocholate cookie av receptionen vid incheckning kl 23 lokal tid igår. Jag tog emot den, andades in doften i hissen på väg upp till mitt rum, klände lite på den och kastade den sedan i papperskorgen efter noggrant övervägande. 

Men idag på lunchen lyckades jag pricka in en riktigt god tomatsoppa utan kolhydratsbomb (tjejen mitt emot åt en påse chips till lunch) och en sallad och kvällsmaten ska vi inte tala om! Jag och några kollegor gick till en braziliansk restaurang där man plockade alla tillbehör från en buffé, sallad, sås, ost osv. och olika sortes kött serverades på stora svärd som de skar bitar ifrån tills man inte orkade mer. Så utomordentligt bra. Och så kolhydratsfritt. Friade dock med färsk ananas med peppar på (supergott!!) till efterrätt.

Själva jobbet mellan måltiderna har också gått över förväntan. Teamet är jättetrevliga och hjälpsamma och berättar och förklarar. Min hjärna blev fullstoppad vid kl 16 så då åkte jag till Primark och fyllde två rejäla papperspåsar med fynd som jag nu inte riktigt vet hur jag ska få hem. Kör antagligen lager på lagerprincipen, det har jag gjort förut när jag haft för tungt handbagage. Då tar man helt enkelt på sig så många plagg som möjligt innan invägning och sedan när man är igenom alla kontroller så mosar man ner det i väskan igen. Fyra tröjor, och två kavajer är inget problem. Man säger bara att man fryser.

Vilket inte ens är en lögn för igår när jag kom hit fick jag lägga mig med hela kroppen inklusive huvudet under täcket för att inte frysa ihjäl när jag skulle sova. Hade glömt hur kallt engelsmännen har inomhus. Nu har jag vridit upp termostaten till härliga 27 grader som fått brassa på hela dagen så nu ska jag nog kunna sova med huvudet ovanför täcket i natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar