lördag 27 januari 2018

Hemma igen

När Saga vaknade natten när jag kommit hem och hon kände att jag låg i sängen blev hon klarvaken och jätteglad och låg och klappade på mig en lång stund. Världens goaste lilla unge. Som jag längtar när jag är ifrån henne. 

Selma blev också väldigt glad när jag kom hem och vräkte sig över mig. Efter lite för lite stimulans när jag varit borta var hon idag så peppad när vi skulle åka iväg på kurstillfälle två i Nosework att hon höll på att dra omkull mig på väg dit. 

Väl där gick det utmärkt. Jobba med nosen är det bästa hon vet och hon är grym. Nosework går alltså ut på att man lär dem en eller flera dofter, första är eucalyptus, som man droppar på en möbeltass som man sedan fäster någonstans. Det kan vara inomhus någonstans i ett rum, utomhus, på en bil eller i en av flera stängda kartonger. Hunden ska sedan söka av området och markera när den hittat doften. Selma har nu fattat grejen och söker som sjutton! 

Från förra veckan när vi precis började träna med kartonger. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar