fredag 20 november 2015

Ridning i Santa Barbara & Universial Studios

Igår checkade vi ut från vårt favorithotell på morgonen och åkte 30 minuter norrut till den ranch vi bokat ridning. Eftersom det är lågsäsong så var det bara vi där som fick en helt egen tur med en guide upp i bergen. Så härligt. Hästarna är så coola som bara går på genom vatten, branta slänter och smala stigar vid kanter med stup på ena sidan. Guiden berättade en hel del om naturen och de vilda djuren. Det fanns tydligen en del björn i skogen och på flera ställen såg vi stora klösmärken i barken på träd som tydligen björnarna gjort. Vi slapp dock se några farliga djur som tur var.

Efter en och en halv timmas ritt var vi tillbaka på ranchen och det kändes i rumpan då westernsadel inte är så bekvämt som det ser ut.

Efter ridningen åkte vi Highway 1 söderut och stannade i Malibu och åt lunch och solade och badade fötterna innan vi körde till LA och checkade in på ett hotell i Hollywood. Hollywood alltså, lite överdrivet på nåt vis. Hotellet vi bokat var skitsunkigt men vi härdade en natt och idag har John lyckats förhandla sig till hotellets svit så nu är det helt okej. Vi promenerade Hollywood Boulevard igårkväll och kikade in i röriga souvernirshoppar. Båda två tyckte att det var lite överskattat men vi hittade i alla fall ett Gunnies-rekord museum där man fick se och läsa om massa rekord och även prova en del själv. Jag var ganska snabb på att para ihop strumpor med varandra och John var helt ok på att kasta pingisbollar i glas men det blev inga rekord för oss.

Idag har vi varit på Universial Studios. Nästan inga besökare så vi kunde se alla shower och åka alla attraktioner hur mycket vi ville. Efter US åkte vi till Beverly Center för lite sista shopping.

Imorgon har vi faktist bokat in oss på Sheraton på flygplatsen. De hade pool som vi tänkte slöa vid imorgon och så är det skönt att vara på plats till lördagens flight hem.