lördag 21 november 2015

Hemresedag

Om två timmar åker vi til flygplatsen. Jag måste erkänna att jag längtar hem ganska kraftigt just nu. Det har varit en underbar resa men nu när jag vet att det bara är en hemresa kvar innan vi är hemma så sätter hemlängtan in med full kraft.

Jag längtar efter:
1. Mamma, pappa och Myran.
2. Charlotte. John i all ära men nu saknar jag att kunna prata om andra viktiga grejer. Typ vad man ska ha på sig på Nyårsafton och så. 
3. Min säng och mitt egna täcke och kuddar. Kuddarna i det här landet är som tjocka korvar och är inte alls sköna och så har de alltid ett stort täcke istället för två i sängen vilket resulterar i att jag traslar in mig hela tiden och John får inget täcke alls stackarn.
4. Bron, solsidan och Bonde söker fru. Och lite Paradise hotell också. 
5. Nyttig mat men framför allt nyttig dryck. Läsk och burgare i all ära men nu vill jag ha mjölk och LCHF-tacogratäng.
6. Jobbet. Trodde aldrig jag skulle skriva att jag saknar jobbet men det gör jag - främst kollegorna. Men lite min dator och mina pennor också.
7. Julpyssel och julpynt. Här pyntar de för fullt men det blir inte samma sak när ser är 27 grader och sol. 
8. Min bil. Bilen vi hade här var ok men min Volvo är tusen gånger bättre.
9. Att ha internet hela tiden. Nu finns det ju wi-fi på nästan alla hotell och resturanger men jag saknar att kunna googla på saker precis när jag i vill.
10. Min ansiktskräm. Hade tänkt köpa här men Kanebo är tydligen Japanskt (?!) och går inte att få tag på här. 

Apropå Japan, igår fick jag och John konstigaste frågan någonsin i hotellhissen:
- are you japanese

Alltså va? Ser vi ut som japaner nu också? Nog för att jag är kort men i övrigt kan jag nog inte se någon större likhet. Eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar