torsdag 5 november 2015

Honeymoon

Den här jetlagen är inte att leka med. Igårkväll kämpade vi in i det sista men när John vrålade till mig att det är farligt att sova i badkaret när jag hade råkat däcka i ett varmt bad på hotellrummet kl 20 så gav jag upp och gick och la mig. Nu är kl 03.40 och jag och John är superpigga men vi har sagt att vi måste stå ut till kl 07 åtminstone.

Resan till LA igår gick bra. Vi upptäckte dock att de inte gett oss platser ihop på den långa flighten men efter att jag hade tjatat och lirkat och kompletterat det hela med lite tjurande och att det minsann var vår Honeymoon lyckades jag få personalen att möblera om hela det fullsatta (och till med överbokade) planet för att vi skulle sitta ihop - seger!

När vi väl kom fram stod vi mest i kö. Kö att få komma ut ur planet, kö till passkontroll, kö till väskband, kö för att komma ut genom tullkontrollen, kö till bussen som skulle ta oss till biluthyrningsfirman men när vi väl kom fram dit var jag så trött på att köa att jag vräkte mig ut ur bussen och sprintade fram till disken vilket resulterade i att vi slapp köa och därför kom ut först på parkeringen och kunde välja en nästan helt ny Dodge-SUV - seger igen! 

Efter vi hade kört till hotellet, vräkt in väskorna och gjort en snabb uppfräschning åkte vi till Santa Monica Pier och myste i solen innan vi knatade upp till shopping och restauranggatan och kollade i affärer och åt brakmiddag på cheescake factory. 

John älskar redan USA, bilarna, maten, servicen och klimatet. Jag har ju varit här förut så vet lite vad man har att vänta, men vem blir inte lycklig av när man blir serverad ett helt glas proppfullt med massa is och Sprite och man sedan får hur många refill man vill?! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar