torsdag 19 september 2013

Uppdate

Jobbet är precis lika skitkul fortfarande. Kanske ännu lite roligare än förra veckan. 

Vi har ägnat förmiddagarna åt att hänga i verkstaden och hänga med Rogga, Mange, Henka, Pelle och alla andra extremt sköna och jäkligt duktiga operatörer i verksatden. Vi får ett otroligt bra bemötande och alla pratar gärna och länge om sina jobb. Jag har fått prova att byta verktyg i en svarv, montera en ledskenesekvens och dessuto fått lyssna på flertalet häftiga historier om gamla tider.  Många av gubbarna har varit på företaget i hela sitt liv och de har fantastiskt mycket att berätta. Typ som hur de rekryterades från yrkesskolan och fick en cocacola och kokosboll på första arbetsdagen när de var 14 år och började på företaget på 60-talet. 

På eftermiddagarna har vi möten. Möten möten och lite fler möten. Och det är skitkul. Vi lär oss om olika delar av organisationen, om hur produkterna fungerar och hur man tidrapporterar i löneportalen. Och en massa annat. Vi har börjat ragga den första praktikplatsen och jag tror att jag har fått lite napp på en projektledningsavdelning. Jag ska träffa dem nästa vecka och få veta mer. 

På kvällarna kollar jag på idol med John och somnar kvart över nio. Igår när idol var slut frågade han mig om jag helst ville se ett avsnitt av Suits eller Sons of Anarchy. Tyvärr fick han inget svar för jag hade redan somnat. 

I morgon är det redan fredag. Då ska jag ÄNTLIGEN få träffa Stenen. För tusan, jag är inte van att vara utan henne såhär länge. Och på lördag kommer Tove och Jimmy ner från Stockholm och hälsar på mig och John. Låter som att det kommer bli en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar