söndag 1 september 2013

Nervös

Det pirrar lite i magen. I morgon börjar det. På riktigt. Första dagen på arbetslivet. I natt sov jag oroligt. Drömmarna varierade mellan att jag kom försent till tåget, tappade mina naglar och hade gyttjebrottning som teambuildingaktivitet.

Troligtvis kommer inget av detta att hända. Jag kommer (som vanligt) vara ute i god tid till buss och tåg, naglarna sitter helt fast och teambuildningaktiviteten skulle vara fysisk och mentalt utmanande och det stämmer inte in på gyttjebrottning. I alla fall inte den mentala delen. Hoppas jag.

Nu har jag ägnat en stund åt att välja kläder, skor och jacka. Jag har packat en väska med ombyte för utomhusaktiviteten för middagen på kvällen och för dag två. Jag har ställt klockan på 06.15 OCH 06.30. Bussen går 07.27. Det innebär att jag går ut kl 07.20 (trots att det bara tar ca 45 sekunder till busshållplatsen men man vet ju aldrig!!).

Huh. Önska mig lycka till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar