söndag 10 juni 2012

Födelsedagen

Hade en riktig toppendag igår. Min Karl fyller år på tisdag så vi körde ett gemensamt födelsedagskalas för våra familjer. Vi hade hyrt lokalen till vår bostadsrättsförening och det hela blev riktigt lyckat.

Extra lyckat blev det när min Karl fick syn på sin bästa kompis Johnny som numera pluggar i Karlstad så dom inte kan ses så ofta. Jag hade bjudit in honom och hans flickvän i smyg så min Karl fick en rejäl överraskning och blev nästan lite chockad när de dök upp. Stod och stirrade och sen blev han såklart jätteglad.

Min svärmor hade styrt upp en skitkul tipspromenad som vi gick. Den var inte som vanligt utan alla frågor handlade om tävlingar som skulle utföras och vem som vann. Jag och Elias mamma spöade skiten ut min Karl och hans bror när vi skulle transportera Ahlgrens bilar med hjälp av en spade från en hink till en annan. Det var det väl ingen som trodde. Ingen trodde heller att Elias skulle välja ett rosa paket framför ett grönt men alla trodde att jag kunde fler än två verser på Den Blomstertid nu kommer.

Slutsatsen är att det var det roligaste släktkalaset på länge! Jag fick såklart några presenter, en matberedare, bakgrejer och en sångbok och presentkort på kicka. Jättefina grejer allt ihop.

På kvällen fick vi hjälp att städa och sedan stack jag och min Karl hem till oss tillsammans med Johnny och Evin där alla bytte om till mjukiskläder och korkade upp vinet/ölen. Min Karl fick 25 sorters öl som födelsedagspresent av dem som killarna naturligtvis började provsmaka. Tanken var att vi skulle bytt om igen och gått ner på stan en sväng men det var ingen som var sugen så vi hängde kvar och snackade skit till klockan två istället.

Nu sover de andra men jag börjar bli frukostsugen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar