onsdag 29 februari 2012

RUT och jag

Nu har jag passerat en magisk gräns. Jag har köpt en tjänst som jag lika gärna kunnat utföra själv. Och det känns det faktiskt riktigt bra...

I tre år har jag stört mig på våra skitiga fönster och tänkt att jag borde putsa dem. Vi har sådär jobbiga fönster som man måste öppna och tvätta inuti och helt plötsligt blir det ett jävla jobb. Så nu har jag helt enkelt bokat en fönsterputs av en städfirma. Med RUT skulle det bli knappt 400 kronor och det känns så otroligt värt för att slippa göra det själv.

På tisdag 07.30 kommer två personer hit och putsar fönstren. Jag ska ha plockat ner gardinerna och tagit bort alla blommor innan dess. Nu funderar jag på vad jag ska göra undertiden de är här. Hjälper man till liksom eller ska jag sitta och softa i soffan och kolla när de arbetar? Det kan jag ju inte göra, det känns ju skithemskt. Jag får ta hit Myran och skylla på att jag måste gå ut med hunden så får de putsa bäst de vill.

Undrar vad städfirman tar för en storstädning av en lägenhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar