måndag 27 februari 2012

Träningslokal

Just nu älskar jag min bostadsrättsförening. I december-informationen meddelade styrelsen att en träningslokal upprättats och att folk gärna fick skänka träningsredskap.

I januari-informationen meddelades att nu fanns det både roddmaskin, löpband och crosstrainer. Jag trodde att det var några begagnade halvt-ur-funktion-grejer men jag kilade ändå dit imorse.

Då har de köpt in sprillans nya maskiner med massa program som det tog mig fem minuter att begripa hur man ställde in och med inbyggda högtalare med ipone-anslutning. Så jävla imponerande. Fanns hantlar och pilatesbollar och mattor också.

Så jag körde 30 min (drygt 200 kalorier) crosstrainer före frukost. Inte dåligt. Hoppas det kan bli en vana. Har ju numera ca 15 sekunders promenad till gymmet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar