måndag 9 januari 2012

Läslus

Jag läser och läser. Fortsätter på Roslund och Hellström deckarna. Blir inte i kronologisk ordning men det spelar inte så stor roll.

Mitt största problem är att jag inte kan sluta när jag väl har börjat. Jag lägger av när boken är slut. Det brukar innebära en kvälls sträckläsning, en natts sömn (när ögonen går i kors) och en avslutande förmiddagsläsning. Jag skulle tippa att det tar ca 8-9 timmar för mig att läsa en av deras kriminalromaner (400 sidor). Nu har jag läst halva boken på 4 timmar.

Roslunds och Hellströms böcker är sjukt bra. De är inte som vanliga deckare utan vänder till perspektivet på offer och gärningsman, vem som är vem, det blir så mycket mer spännande då. Jag läste Tre sekunder först (den 5:e boken i serien) och den var riktigt bra och jag fortsatte med Odjuret (1:a boken) som var lite sämre men fortfarande bra. Igår läste jag Edward Finnigans upprättelse (bok nr 3) som jag tycker är den överlägset bästa av de jag läst än så länge. Nu håller jag på med Box 21 (bok nr 2) och den slår Odjuret men inte de andra två än så länge. Kan rekommendera samtliga böcker.

Har en rykande färsk Peter Robinson som jag fick av svärmor i julklapp som ligger och väntar också. Men först ska jag plöja klart min Roslund och Hellström och även deras fjärde bok som heter Flickan under gatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar