onsdag 18 januari 2012

Kundaliniyoga

Idag blev ingen bra dag. Jag var seg och sur hela skoldagen trots den långa sovmorgonen. Usch.

Desto bättre blev det efter kvällens yoga-pass. Jag blev genast på bättre humör. Kundaliniyoga var riktigt bra. Verkligen över förväntan. Jag tyckte kroppen svarade bra på övningarna och det vore säkert skitnyttigt att fortsätta. Stänga av hjärnan och bara fokusera inåt och på kroppen. Under meditationsdelen blev armarna helt varma och liksom stängdes av från resten av kroppen så jag inte kände dom. Konstig känsla men skön. Lyckas man få till det där med hela kroppen så skulle det nog vara riktigt nyttig avslappning.

Sammanfattningsvis kändes det lite som att träna och sova samtidigt. Försöka hålla hjärnan helt avstängd och bara göra rörelserna. Nu efteråt känner jag mig mer vaken än jag gjort på hela dagen. Frågan är nu om det är något att fortsätta med? Jag måste ju verkligen gå in för det om jag ska gå dit. Jag kan ju inte gå dit och tänka på massa annat för då kan det ju lika gärna vara. Men om jag lyckas tänka på ingenting och slappna av totalt under en timma varje vecka så skulle det nog kunna påverka min överaktiva hjärna positivt. Det var rätt dyrt. Men det ligger runt husknuten så det finns ingen argumentation för att inte orka ge sig iväg på ett pass. Vafan. Är det nåt man ska investera i så är det väl hälsan? Eller?

Snabba beslut, kursen börjar imorgon kväll. Jag sover på saken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar