måndag 7 november 2011

Måndag

Uschalingen vilken vecka jag hade framför mig imorse när jag vaknade. Sådär så att magen liksom bara knöt sig och ingenting kändes bra.

Så imorse kl 06.00 fattade jag beslutet att hoppa av en av mina tre kurser. Man måste läsa fem kurser per termin och jag har redan läst tre så det räcker egentligen med två kurser denna perioden. Men jag hade tänkt läsa ledarskap som en extra kurs nu för att det verkade kul och att det är roligt med lite omväxling. Men det blir ju liksom inte roligt när man känner att det blir för mycket. Sådär så man bara vill göra så lite som möjligt och då ger det heller inga bra resultat. Först kände jag mig ganska misslyckad som gav upp men resten av dagen har det bara känts skönt och som att jag får tid att göra de andra kurserna ordentligt istället. Och ha tid att äta och sova!

Våga vara lat ska bli mitt nya ledord. Flitig och ambitiös, absolut, men det kanske räcker med att vara ambitiös inom det som utbildningen kräver att vi ska göra. Det är ju trevligt att leva lite också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar