onsdag 23 november 2011

Ineffektiv trevlig dag

Mycket ineffektiv men ändå trevlig dag. Jag och Stenen sågs vid 10 imorse för att börja med vårt projekt i värmeöverföringskursen. Vid elva hade vi fastnat totalt och fattade inget av vad uppgiften var och ännu mindre hur det var tänkt att vi skulle lösa den. Vi ägnade resten av tiden fram till lunch åt att sitta och snurra på den cad-modell vi fått av företaget och lyckats importera in till beräkningsprogrammet.

På lunchen var vi på lunchföreläsning som anordnades av industrikompetens. Man fick kyckling-wrap och julmust. Mycket trevligt. Och sockerkicken av julmusten infann sig lagom tills jag och Stenen skulle fortsätta med projektet. Men vi kom ingenstans och läraren var inte i skolan så ingen hjälp kunde vi få. Det hela slutade med att vi gick och fikade lagom när julmust-socker-chocken lagt sig och sedan åkte Stenen hem och jag korrläste vår skorstens-rapport och hängde i soffan tills jag hade kvällsmöte vid kl 17.

Nu har jag ätit blodpudding (det var inte så äckligt som jag mindes det!!) och snart är det Bonde söker fru.

1 kommentar: