söndag 20 november 2011

I skolan på en söndag

Sitter i en datorsal i skolan. Jag och Stenen har jobbat med vår skorsten som är den sista av de tre inlämningsuppgifterna i värmeöverföringskursen. Vi fastnade dock lite och började skriva på rapporten istället så vi kan fråga läraren imorgon på workshopen och  sedan fixa till det sista och förhoppningsvis bli klara imorgon trots att det inte rä deadline förens på fredag. Vi har nämnligen ett projekt vi måste börja med som tillhör samma kurs och det börjar bli hög tid att komma igång med det. Dock är varken jag eller Stenen något fan av att parallellköra projekt och inlämningsuppgifter så därför kör vi klart en sak i taget så det blir ordentlligt gjort.

Det är inte så farligt att hänga i skolan på söndagar som man kan tro. Det är lugnt och skönt och vi har ätit kexchoklad från godisautomaten och har hunnit med att boka biljetter till senaste Twilightfilmen på bio på torsdag. Nu har Stenencyklat hem men jag ska ändå vara tillbaka här om en timma för att gå på kören så jag kan likagärna stanna och hänga lite framför en dator här eftersom jag troligtvis skulle ha gjort samma sak hemma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar