söndag 27 november 2011

Helg

Igår morse vaknade jag pigg som en lärka vid 8-tiden och då städade jag lite och passade på att adventsbada alla mina krukväxter. Sedan tog jag en promenix ner till stan för att träffa världens bästa EMMA-styre och fika. Veronica som är utexad var i stan och då passade vi på att samlas. Saknade dock Karin som för tillfället har sommarlov på andra sidan jordklotet.



Stack till Finspång med min Karl på eftermiddagen och åke ut och kramades lite med lilleman som numera har flyttat till hus i Sonstorp med sina päron (min Karls bror och hans tjej alltså). Sedan blev det en ganska lugn kväll för min del med lite gott käk, krabba och musslor, och en film på TV.

Idag är det årets stora mat-dag. JULBORDET. Det julbord som min Karls släkt alltid anordnar och som det alltid finns ALLT på. Så dagen ha ägnats åt töjövningar på magsäcken för att maximera matintaget. Jag vet hur illa jag kommer må ikväll. Men det är lätt värt det. Jag älskar julbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar