tisdag 24 mars 2020

En lekpark växer fram

Förra veckan var jag på konferens måndag-tisdag med ledningsgruppen på jobbet. Vi hade teambuliding och strategidagar. Jag måste säga att det känns otroligt bra. Magkänslan är 100% och så mycket ångest jag hade inför beslutet att byta jobb i höstas så är det en fantastisk skön känsla nu. 

När jag kom hem var det inte lika skön känsla som väntade. John stackarn hade slitit på så bra med båda barnen men var helt slut. Jag fattar det - att hålla två barn stimulerade när man inte får åka iväg någonstans är ingen lätt match. 

I torsdags erbjöd sig mormor och morfarn att ta med sig Saga (som naturligtvis var helt symptomfri) och Selma till sommarstugan några dagar så John skulle få chans att ta det lite lugnt och bara hänga med Julia. Vilka dagar de fick! Saga var överlycklig att få hundra procent egen uppmärksamhet, leka på stranden, äta pannkakor till alla mål och bara mysa. Selma var också överlycklig att få gosa med Mormor i tre dagar. Hon kommer ju lite i skymundan här hemma just nu tyvärr men då är det fint att hon också kunde få lite semester. 

I slutet av veckan kunde jag jobba över lite extra, jag och John fick en hel fredagskväll tillsammans själva när Julia sov och på lördagen innan Saga och Selma kom hem la vi allt vårt krut på den nya lekparken. Se så bra det blir!







John har gjort ett hästjobb med lite hjälp av grannarna och deras grävskopa och lastare. Nu saknas bara lekställningen som redan är klar men som ska på plats. Sen kan vi bedriva Ginkelösa dagis här framöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar