lördag 7 mars 2020

Coronapanik

Denna vecka har ju också coronaviruset börjat härja i Sverige och skapa ett mindre kaos. Jag följer såklart utvecklingen i media men det som triggade mig mest var när jag i tisdags skulle beställa lite nytt nässpray på Apotea eftersom jag är så täppt och tanken slog mig att det är nog bra med en ask Ipren också. Slut.

Vaddå slut. Det har väl aldrig varit slut? Alvedon till barnen då? Slut. Handsprit? Slut.

Då fick jag dunderpanik och efter en timma hade jag både lagt order på Apotea och bunkrat medicin, beordrat John att stanna på apoteket och fixa det som var slut. Jag hade också lagt en order på Maxi med nödproviant och hygienartiklar för 2800 spänn. Planerade även att gå ut i garaget och fylla på de 25 liters-dunkar vi har - vatten är viktigt att ha i kris-läge. Då insåg jag att det kanske var att gå lite överstyr. Det är ett virus vi snackar om, inte krig.

Orimligt eller ej men om apokalypsen kommer känner jag mig mycket nöjd och lugnad och vet att OM det går totalt åt helvete så klarar vi oss ett par månader om John skjuter en hare från sovrumsfönstret någon gång i veckan.

Hare med tomatsås och pasta kommer man långt med.


Nödhylla i förrådet för det som inte fick plats i skåpen. 


Okej. Jag är kanske lite sjuk i huvudet. Men hungriga - det kommer vi i alla fall inte att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar