söndag 8 mars 2020

Akuten i natt

Jag var på akuten med Saga i natt. 
I fredags när vi kom in efter att ha lekt ute smällde det till och hon fick knallhög feber. Hela lördagen var hon riktigt febrig. Vid 02 var hon så varm efter att ha velat sova nära mig och när hon vaknade till började hon kräkas och hon tempade 40.2. Då blev jag riktigt orolig så jag ringde 1177 kl 02.40 och fick vänta i ”bara” 40 min. Sköterskan tyckte att vi skulle åka in eftersom hon inte visat några andra symptom alls förutom feber och nu kräk så kunde det behöva kollas. Så vi åkte in och kl 06.30 kunde vi åka hem. Då hade Saga varit jätteduktig och lämnat blodprov och blivit undersökt. De hittade inga fel, sänkan var jättelåg och bra och övriga blodprov visade heller inget så antagligen var kräket en reaktion på överhettning och hon har nåt vanligt virus som hon jobbar med. Jag har sovit ikapp några timmar på morgonen och Saga har sovit till och från hela dagen. Nu slocknade hon nyss i soffan. 

Tydligen kräktes John jämt när han fick hög feber när han var liten. Jag har aldrig haft ens över 39 grader så jag tycker det är lite läskigt. Nu håller vi tummarna för att det släpper snabbt på Saga och att Julle klarar sig. 


Febriga ögon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar