söndag 1 december 2019

Uppdatering

Tiden bara springer iväg. Idag är det första december redan. Det får bli en lite spretig uppdatering för att komma ikapp. 

För en vecka sedan när Julia för tionde natten i rad retade gallfeber på mig genom att vara vaken kl 03-05 och låg och vräkte sig runt i sängen, slet och drog mig i håret, ville inte amma utan bara levde rövare och ville gå upp och leka, så bestämde John att det helt enkelt var dags för Julia att sova i eget rum. Egen säng har hon sovit i länge som stått i vårt rum och jag lyft över henne när hon ammat men det är som att hon blir störd av oss när vi sover och vaknade flera gånger varje natt. Så då ställde vi in sängen i hennes rum och plötsligt sov ungen som en stock. Oftast vaknar hon en gång per natt och ammar och sover vidare i sin säng. Igår natt sov hon hela natten! Så skönt. Nu har vi bara nattamningen kvar en gång per dygn, mer än så vill hon inte ha utan bara bits om hon skulle få amma på dagen, men nu tänker jag snart byta ut den också mot välling så amningen tar slut. Varken hon eller jag behöver den längre och 9 månader är jag nöjd över att vi fick till, så som jag kämpade med att få amningen att funka de första fem veckorna... 




I slutet av veckan har Saga fått vara hemma för hon varit förkyld. Det tog inte ens ett dygn innan Julle var smittad och nu har det satt sig även på mig. 
Vi har ändå haft mysiga dagar hemma. Saga har haft baddräkt - hon hade nog gärna velat ha en ballerinaklänning men i brist på annat fick det bli så. 
Julia reser sig och vandrar längs med möblerna och såhär har de stått mycket de sista dagarna när vi fått hålla oss inomhus för förkylningens skull.  



Lite koja har de visst orkat leka också. Saga bygger in Julia i en bur av soffkuddarna. Så länge båda verkar ha roligt får de hållas. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar