måndag 16 december 2019

På vår TV

Vi har hamnat lite i ett TV-träsk just nu. De här mörka kvällarna i kombination med att vår värmepump har gått bananas så vi haft svinkallt inne i flera veckor uppmuntrar till att bädda ner sig i soffan under en filt när barnen somnat.

Några tips på vad vi sett och som vi (eller kanske mest jag) gillar

The Crown (Netflix)
Har just plöjt färdigt säsong tre. Gillar nya skådespelaren som gestaltar the Queen nu när hon blivit äldre i serien. Allmänbildande och gripande på samma gång.



Älska mig (Via play)
Svensk serie med bra story och mycket skratt och gråt.
Och fantastiska skådisar.

Exit (SVT play)
Norsk miniserie som bygger på verkliga historier om rika affärsmän och deras liv. Sjuk story men spännande. Ni som läst serien om Silferbielke (Buthler och Öhrlund) får igenkänningsfaktor. 

Hjem till Jul (Netflix)
Norsk serie med Flex Sandman. Det säger ju allt. Charmiga Felix och så norska som jag bara älskar. Bara att swish heter vips på norska får mig att skratta. 


Serier som gjort mig lite besviken 

Innan vi dör (SVT play)
Säsong 2 var sämre än ettan. Men ändå bra liksom. Storyn är bra men inte samma spänning som i förra säsongen. 

Vår tid är nu (SVT play) 
Ironiskt nog i förhållande till titeln var den här serien bättre förr. Den här säsongen är inte riktigt lika snärjande. Jag är inte redo att stänga av men är inte heller lika fast som innan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar