tisdag 22 augusti 2017

Preppar för föris

Sista semesterdagen. 3.5 veckors semester är precis lagom. Jag har haft underbara veckor med familjen men nu börjar det klia lite i jobbfingrarna. 

Idag och igår har jag ägnat åt fix. Shoppat på mig lite nya höstkläder för att slippa tänka på vad jag ska ha på mig, nu har jag en garderob som är redo. Faktum är att jag inte använt höstkläder på länge. Förra hösten var det i stort sett bara mys och amningskläder och innan det blev jag på smällen i slutet av oktober och gick upp i vikt direkt, typ. Så nu har jag uppdaterat mig med några par byxor, och skor och ett gäng tröjor. Till Sagas garderob har jag kompletterat med ett regnställ, ytterligare ett fodrat regnställ samt en vindtät fleecetröja. Till henne återstår nu bara varma vinterkläder och så ett par bra höstpjuck. 

Vi har fixat lite här hemma och igår köpte vi på oss lite nya krukväxter då de gamla inte mådde jättebra efter sommaren. Jag försökte rädda livet på några men en del fick åka ut och in med nytt. Saga älskar kundvagn:

Sista förberedelsen innan ungen är redo för förskolan är att märka alla kläder och skor. Jag har beställt lappar som kommer i veckan och sedan får vi väl ägna en kväll åt att klistra på allt. 

Idag gjorde jag också ett litet extra föris-pyssel - en liten bok (som jag ska laminera) med bilder på familjen och några vänner som Saga kan titta i tillsammans med lärarna ifall hon skulle bli lite ledsen eller längta efter oss. Pluspoängen är också att där finns bilder på alla som kan tänkas komma och hämta Saga vilket är en trygghet för mig (och personalen också) att inte vem som helst kan komma och hävda sig vara släkting och sno våran unge. Extra bra om det är vikarier på föros så de lättare vet vilka som är föräldrar till vem...  




 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar