tisdag 8 augusti 2017

Golfbanan

Igår spenderade vi eftermiddagen på golfbanan på Omberg. Svärisarna och Johns bror skulle spela och John var sugen på att haka på men då blev jag också sugen på att åka med så det slutade med att vi var fem personer en unge i barnvagn och en vild hund i koppel som gick 18 hål. Jag spelade naturligtvis inte utan skötte barn och hund och det räckte gott. Dock somnade barnet de sista nio hålen. Men det gick ändå över förväntan, jag trodde jag skulle få kliva av efter första men eftersom Saga fick så mycket uppmärksamhet av alla mellan slagen höll hon sig lugn i vagnen. 



Jag är verkligen ingen golfmänniska. Jag fattar att det är mysigt och socialt och så men jag är så sjukt lättspsykad i sån sport. Skulle ett utslag gå dåligt så skiter jag i resten av slagen och går första hålet skit skulle jag inte vilja spela de andra 17 för det är ändå redan kört. Så jag skulle säga att jag med säkerhet aldrig skulle komma lägre än första tee om jag spelade. Men att gå med var helt okej. Så länge jag slipper slava som caddie för det gör jag aldrig om. Hur det gick första och enda gången jag gick caddie kan ni läsa här:

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar