onsdag 9 augusti 2017

Kolmården

Igår var vi på Kolmårdens djurpark första gången. Det var så kul och en rätt häftig upplevelse att få åka dit med sin egna unge. Jag har alltid älskat Kolmården och nu fick jag ta med mig Saga dit. Stort. 

Vi hade en härlig dag med matning av björnungar och elefanter och noshörningar, rovfågeluppvisning, ett lejon som jagade en ekorre i safariparken och så delfinshowen förstås. Jag har alltid älskar delfiner och Saga var inte sen att haka på. När jag var liten sa alltid mamma att man måste applådera högt när delfinerna är duktiga för de hör applåderna och förstår att det är beröm så jag har alltid klappat händerna så mycket det bara går och nu igår Satt saga i mitt knä och klappade som en tok hon också varje gång de hoppade. 
 


John åkte Wildfire, den nya bergochdalbanan och vi alla tre åkte linbanan över safariparken. 


Barnens lantgård där man får klappa djuren var mysigt. Saga är så van vid Selma så hon har noll respekt för andra djur. Hon försökte köra in sina små fingar i näsborrarna på en get som låg och åt och snabbt som attan tog hon tag i hornen som om de vore ett cykelstyre. Vi får träna lite på att vara försiktig med djur. Med Selma kan hon göra vad som helst för Selma är så snäll men andra djur kanske inte är lika snälla...



 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar