måndag 20 mars 2017

Tåkern

I förmiddags ringde mamma och pappa och frågade om vi skulle med på utflykt till Tåkern och spana på fåglar. Mamma hade sett ett inslag på tv att det hade börjat fylla på med flyttfåglar nu så de ville åka dit och kolla. 

Jag och Saga och Selma följde med och på vägen dit stannade vi på babyproffsen och jag haffade mig en ergobaby-bärsele som jag varit sugen på ett tag eftersom vår babybjörn är på tok för tung att bära runt henne i när belastningen bara ligger på axlarna. I den nya selen läggs nästan all vikt på det breda höftbandet och ungen hänger liksom som i en liten påse på magen, höften eller ryggen. Den får högsta betyg av både mig och även av Saga som verkade nöjd med komforten eftersom hon somnade ganska direkt. 


Men det där reportaget mamma hade sett på tv om att flyttfåglarna hade kommit var nog en repris från förra året eller nåt för vi såg nästan inga fåglar alls utom några grågäss och gräsänder. Däremot såg vi en hel drös med svanar när vi åkte hem på ett gärde bredvid E4an utanför Mantorp så det var väl där de var allihopa... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar