söndag 19 mars 2017

Sångsstund och BVC

I fredags var vi på sångstund i Domkyrkan på förmiddagen och på eftermiddagen var vi på BVC-besök. Tog även vaccin mot mässling, röda hund och polio inför vår gran canaria resa. 
Kändes rätt bra att ta vaccinet just nu också i samband med att mässlingen har ökat i Sverige. Det finns tydligen folk som skiter i att vaccinera sina barn vilket jag tycker är total katastrof för det leder ju till att sjukdomar får fäste. Det finns faktiskt barn som inte kan vaccinera sig för att de har någon annan sjukdom och då innebär det ju ökade risker för dessa barn när föräldrar till fullt friska ungar skiter i det och hävdar att "alla för vad de anser är bäst för sina egna barn". Egoistiskt och puckat enligt mig och jag tycker att vi ha som regel att icke vaccinerade barn inte får gå på förskola så kanske det kan bli lite ordning och reda igen. 

Aja, det var ett sidospår. I alla fall hade jag förberett mig på världskrig när Saga skulle få spruta men hon sa knappt ett knyst. Hon blev nöjd när hon så fort hon fick ett plåster. Tydligen gör denna spruta mycket mindre ont än de andra vaccin-sorterna. Stick som stick kan man ju tycks men tydligen inte. Dock får vi förbereda oss på feber och eventuellt lite utslag inom två veckor. (Men hellre det än riktig mässling!)

Först på plats 
I väntrummet på BVC finns det många roliga grejer att peta på


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar