tisdag 14 mars 2017

Hon ålar!

Det var roligt i typ två dagar men rätt fort insåg jag hur bekvämt det var när Saga låg på det ställe man la henne. Den senaste veckan har jag knappt fått nåt gjort för det enda jag gör är att jaga henne och hindra henne från att peta på precis allt. Berget med ren ovikt tvätt har växt till Mount Everest. Jag hinner precis starta en maskin och sedan få över det i tumlarn men att vika tvätt är omöjligt. Jag försöker barnsäkra och stänga dörren men hon hittar hela tiden nya bus - som att dra loss trådar ur badrumsmattan och äta dem. 

Förra veckan tog vi bort den lilla babysängen som hon växt ur och som var helt livsfarlig när hon vräkte sig runt i den. Istället byggde jag en liten myshörna. Den användes flitigt - av Selma. 


Men idag rök den, till Selmas stora besvikelse, och ner åkte en ordentlig spjälsäng (tur vi hade två!) som nu får fundera som lekhage så jag åtminstone kan få gå på toa ifred utan att hon slickar på toaborsten (hann precis hindra henne från det imorse). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar